dinsdag 11 oktober 2016

Handlettering
Herfst

Gisteren kon ik het niet laten om nog een "tekst tekening" te maken.
Dit keer met liniaal en potlood erbij
om toch een iets strakker geheel te krijgen!
Wat lijnen gezet op papier
om recht met de letters te kunnen werken.
Aan het eind gum je die wel weer weg.
Tevens heb ik nu gebruik gemaakt van
verschillende stiften en fineliners.
Gekozen voor de 0.5 mm, 1 mm en 2 mm met schuine kant.


Na heel veel oefenen met verschillende lettertypes
ging ik weer aan de slag.

Gekozen voor een tekst met als thema
herfst!


Hieronder zie je het resultaat.





De tekst eerst in blokken verdeeld.
Herfst, zonnetje en huis zijn hier de blikvangers.
Daarbij heb ik lettertypes gekozen die ik bij het woord vond passen.

Herfst is een wat rommelige tekst
hierbij heb ik het lettertype: Monkey Scratcher gekozen.

Zonnetje moest wat vrolijks zijn en heb gebruik gemaakt van
de lettertype: Jellyka love and passion maar heb van het hartje
een zonnetje getekend.

Als laatste het woord huis: dit moest een lettertype worden met een
robuuste uitstraling en dat is lettertype: eras contour geworden.


Hieronder heb ik afbeeldingen geplaatst van de lettertypes
die ik heb gebruikt.
Leuk om bijvoorbeeld zelf mee aan de slag te gaan.











De rest is van de lettertypes zijn van mijzelf.
Verder nog wat leuke frutsels erbij getekend
met het thema herfst.


Zin om ook aan de slag te gaan?
Veel teken plezier


X x
Jolanda







Geen opmerkingen: